Pluggtips

2014-08-25 @ 13:27:00
Att plugga kan vara sjukt svårt. Svårt att konsentreara sig när man väl satt sig ner, och svårt att ta sig tiden att sätta sig ner. Jag hatar atyt plugga, det är tråkigt och jobbigt. Men jag vet att det behövs för att kunna utveckla sig. Därför tänker jag ge er mina tips till att få pluggandet att fungera. Men, det är ju från person till person. Detta kanske inte allt funkar för er, men det gör det för mig. Jag hoppas iallafall att jag kan hjälpa er lite. 
 
  • Lyssna på musik, det hjälper alltid mig. Jag kan konsentrera mig så mycket bättre om jag har musik på. Väldigt skönt att vi får ha det nu på stenbacka, det har vi inte fått innan på bode. 
  • Städa, städa där du ska sitta. Ha allt placerat bra och ha det rent runt omkring dig. Tänd ljus och mys till det, det funkar mycket bättre då. 
  • Belöna dig själv med något, typ att du får äta godis efter att du pluggat klart. Du får verkligen inte äta något innan, utan efter.
  • Plugga med kompisar, bestäm en dag när alla kan och åk hem till någon. Eller sätt er på ett fik, vad som. 
  • Ta pauser, ut och gå imellan åt eller gör något så du hämtar ny luft. 
  • Sätt dig med dina föräldrar i ett rum som är hellt tyst, och bara plugga, plugga,plugga.
Detta är mina plugg tips och det som funkar för mig. Jag hoppas som sagt att det kan hjälpa er lite!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0