Politik

2014-09-10 @ 13:11:00
Jag är bara 13 år, men jag är faktikst ganska så insatt i politoiken. Jag skulle så gärna röstat nu om jag bara fick. Jag tycker det är så himla kul och oxå riktigt viktigt. Jag tänker rösta från den dagen jag blir röstmyndig tills den dagen jag inte finns längre. För att få ett fungerande samhälle så måste man rösta, det är min tankte. På stenbacka så kom alla politiker till vår skola och blev intervjuade av eleverna, tyvärr var min klass i väg då. Så vi missade det, vilket jag tycker är riktigt synd. 
 
Jag ska hänga med mormor på valdagen och rösta, jag vill vara förberedd och jag tycker det är spännande. Jag kommer sedan när jag får rösta. Kommer jag rösta på ett parti som vill att alla ska ha det lika och att alla ska behandlas lika. Och sen tycker jag det är viktigt det här med skatterna och sjukvården. Jga längtar ihjäl mig till jag ska få rösta första gången, och det känns grymt att jag redan är insatt i detta. 
 
Hur tänker ni kring politik och är ni insatta? Får ni rösta eller måste ni vänta som jag? Dela med er av era tankar, det är kul att veta!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0