Ska det behöva vara så här?

2014-01-31 @ 12:42:00
Det här med nätmobbning, alltså ska nätet kunna vara såhär hemsk. Ska barn ta livet av sig för att folk är elaka. Jag fattar helt ärligt inte hur folk, kan sätta sig bakom datorn eller vid mobilen och vara elak mot någon. Jag mår illa när jag tänker på det ocj jag vill nästan gråta. Tex på instagram, ska vi tjejer och killar få stå ut med kommentarer som "haha fan vad ful du är" " för tjock,träna" "usch för smal" "slampa" "bög" "lebb" osv osv. Ska det vara så? Ska inte nätet vara ett trevligt ställe, där man kan prata med folk, kommentera BRA saker, vara snälla och peppa varandra. Kan man inte bara ta bort allt fult som skrivs, och sluta vara så otroligt elaka. Och sidan Ask.fm, jag hade sidan innan. Men jag tog bort den, och det ånagar jag inte. Där skrivs det öppet om folks sex, hur ful Greta i klass 6 är och hur tjock Emanuel är i klass 8. Hur kan man liksom en vilja skriva ut om hur många man legat med? Och hur i hela friden kan man skriva ut hur ful någon är, hur tjock och hur smal en person är? Jag HATAR den sidan, jag verkligen HATAR den. Jag fattar helt ärligt inte hur folk tänker, och tänker dom ens? Nej, man kan inte vara en person som tänker om man stämplar någon med orden SLAPMA. Alltså jag börjar undra om folk ens vet vad det ordet betyder, eller om de bara skriver det. Och att det ska behöva gå så långt att nåågon till och med tar livet av sig. fyfan rent utsagt, jag spyr. Lägg av nu på riktigt, det har gått för långt. Radera den sidan och kommentera ALDRIG något elakt på någons blogg, instagarm eller facebook, aldrig. Och för er som råkar ut för det, eller råkat ut för det. POLISANMÄL, direkt. För det är inte okej, och det måste verkligen hända en förändring, nu.Och lika dant med "vanlig mobbning" alltså i skolan och så. Jag fattar inte det häller, HUR FAN KAN MAN? Är det inte mycket roligare att vara snälla mot varandra, puscha varandra och skriva att folk är fina, och vackra på sitt eget sätt. Jag kommer ALDRIG aldrig vara elak mot någon på nätet eller utanför. Där gåt min gräns, helt ärligt. Tänk er för nu, gör inget som kan såra folk. Tänk innan du skriver något eller säger något "skulle jag blivit glad om jag läst/hört detta" och då kan du klicka på skicka isf. 
Kom igen nu, nu fixar vi detta och gör nätet till ett trevligt ställe, och världen med. 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0