Hur jag ser på träning!

2014-02-28 @ 16:33:00
Det tjatas mycket om det här med att man ska träna. Och jag tycker med att man ska det, inte för att gå ner i vikt utan bilda muskler och få en stark kropp, och såklart MÅBRA. För det är ju verkligen det viktigaste, att man mår bra och att man själv är nöjd med sig själv. Det är ingen annan som ska vara nöjd över hur du ser ut, utan du ska vara nöjd. Om du säger att du inte är nöjd över dina lår och vill träna de extra mycket, så gör det. Och skit i fall folk säger att du redan har fina lår. För tycker inte du det, så ska du göra något åt det. Det är verkligen viktigt att man är nöjd med sig själv, för då mår man bra. Och jag älskar att träna, men jag gör det inte för att jag inte är nöjd med mig själv. Det gjorde jag i början, jag tyckte inte riktigt om min kropp och ville ändra på den. Men sen tänkte jag efter och liksom. Den ser ganska okej ut, jag har ganska fin kropp. Så nu tränar jag endast för att få en starkkropp och må bra. Men sen är det ju inte bara träningen som gör resultat, utan det är ju också vad man äter. Om jag tränar två gånger i veckan som jag gör, så måste jag ju äta bra mat. Annars ser jag ju ingen skillnad på mig själv eller märker någon skillnad. Så maten är en viktig del av träningen och där tycker jag att vissa folk gör fel. För vissa tror att bara man tränar så blir det som man vill, men man måste faktiskt äta bra också. Sen om du vill träna för att gå ner i vikt, varsågod. Men snälla ni, bry er inte om vad det står på vågen. Utan kolla er i spegeln, och se om ni är nöjda med hur er kropp ser ut, och stå inte och leta fel på er. Utan bara sådana saker ni verkligen vill ändra på. Ni kan lika väl kasta ut vågen genom fönstret för muskler väger mera än fett. Va nöjda med er själva, för ni är fina. Och det är NI som ska vara nöjda mer er, inte någon ANNAN som ska vara nöjda över er kropp, ingen utan det är DU. (gick inte att ladda upp bilder tyvärr)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0